Zostaw swoje dane, a odezwiemy się w ciągu 24h!
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020
Oś priorytetowa: 3 „Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach”
Działanie 3.2: „Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R”, Poddziałanie 3.2.1 „Badania na rynek”.
Kamień, 25.04.2022r.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w wyniku postępowania dotyczącego zakupu automatycznej linii do cięcia poprzecznego i wzdłużnego
blachy z kręgu wraz z automatycznym magazynem blach w ramach realizacji projektu
pn. „Innowacyjne budownictwo – wprowadzenie nowego innowacyjnego produktu na rynek przez firmę KOBEX”
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w oparciu o poddziałanie
3.2.1 „Badania na rynek” działania 3.2 „Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R” osi priorytetowej 3 „Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Postępowanie przetargowe jest prowadzone zgodnie z wymaganiami określonymi w
„Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020”
z dnia 21.12.2020 r.
W wyniku wskazanego powyżej postepowania wybrano ofertę firmy:
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Oś priorytetowa: 3 „Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach”
Działanie 3.2: „Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R”, Poddziałanie 3.2.1 „Badania na rynek”.
Kamień, 23.03.2022r.
I. Dane dotyczące Zamawiającego
Nazwa: KOBEX Sp. z o.o.
Siedziba: 36-053 Kamień, ul. Duble 71
KRS: 0000935677
NIP: 5170421105
REGON: 520570829
Telefon: (15) 838 10 16
E-mail: biuro@kobexstal.pl
Strona internetowa: http://www.kobexstal.pl
II. Informacje ogólne
1) „Zamawiający” – KOBEX Sp. z o.o.
2) „Postępowanie” – postępowanie prowadzone przez Zamawiającego na podstawie Ogłoszenia.
3) „Ogłoszenie” – niniejsze Ogłoszenie o Zamówieniu.
4) „Ustawa” – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
5) „Zamówienie” – należy przez to rozumieć zamówienie, o którym mowa w cz. III ust. 1 Ogłoszenia.
6) „Wykonawca” – podmiot, który ubiega się o wykonanie Zamówienia, złoży ofertę na wykonanie Zamówienia albo zawrze z Zamawiającym umowę w sprawie wykonania Zamówienia.
III. Opis przedmiotu Zamówienia
1) Szerokość obrabianej blachy: co najmniej 850 mm.
2) Maksymalna szerokość blachy: 1500 mm.
3) Szerokość rozcinanego pasa: co najmniej 75 mm.
4) Szerokość rozcinanego pasa od krawędzi: co najmniej 15 mm.
5) Grubość obrabianej blachy stalowej (dla 400N/mm2): co najmniej w zakresie 0,4 mm – 1,5 mm.
6) Szybkość cięcia: co najmniej 35 m/min.
7) Cięcie poprzeczne: nożyca krążkowa tnąca materiał od góry z możliwością cięcia częściowego.
8) Co najmniej 8 noży krążkowych do cięcia wzdłużnego.
9) Automatyczny magazyn dla 8 szt. kręgów z manipulatorem do kręgów (każdy krąg o wadze co najmniej 5 t).
10) Automatyczne podawanie kręgów do cięcia.
11) Funkcje dociskania, podnoszenia i hamowania kręgu.
12) Osie kręgów z tuleją.
13) Hamulce osi kręgów.
14) Dla poz. 1-4 w magazynie czas zmiany kręgu maksymalnie 2 min. od cięcia jednego kręgu do cięcia następnego kręgu.
15) Prostowarka 5-cio rolkowa.
16) Maszyna do cięcia wzdłużnego i poprzecznego z automatycznym ustawianiem noży do cięcia wzdłużnego.
17) Progresywne pozycjonowanie rolki prostującej.
18) Automatyczna regulacja szczeliny i głębokości cięcia.
19) Automatyczne bazowanie blachy.
20) Panel HMI w języku polskim.
21) Komunikacja przez Internet wraz z oprogramowaniem do planowania produkcji.
22) Automatyczne urządzenie do etykietowania pociętych pasków metalu z drukarką.
23) Oprogramowanie do wprowadzania zleceń cięcia pozwalające na zoptymalizowanie i minimalizację odpadów powstających podczas procesu cięcia blachy z kręgu.
24) Import zleceń w formacie plików EXCEL.
25) Platforma maszyny pozwalająca na instalację linii bez konieczności wykonania dołu pętlowego
26) Znak CE.
27) Zintegrowane automatyczne urządzenie do foliowania blachy, oraz jej odcinania z folii w rolkach.
2. Wykonawca jest zobowiązany do poniesienia wszelkich kosztów niezbędnych do dostawy, montażu, uruchomienia i szkolenia personelu Zamawiającego związanych z Przedmiotem Zamówienia. Wszelkie koszty dotyczące zapewnienia odpowiedniej przestrzeni, zasilania itp. związane z miejscem instalacji przedmiotu Zamówienia ponosi Zamawiający zgodnie z wytycznymi otrzymanymi z odpowiednim wyprzedzeniem od Wykonawcy.
3. Wykonawcy zobowiązani są do starannego zapoznania się z opisem przedmiotu Zamówienia.
4. Oznaczenie i kod CPV dotyczące zamówienia:
1) 42630000-1 Obrabiarki do obróbki metali.
IV. Termin i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia
1) Rozpoczęcie – z dniem zawarcia umowy.
2) Zakończenie (moment zakończenia przedmiotu umowy wynika z zapisów wzoru umowy stanowiącego zał. nr 3 do Ogłoszenia) – nie później niż 28 tygodni od dnia zawarcia umowy.
2. Wykonawca jest zobowiązany do bezwzględnego podporządkowania się dotyczącym go terminom określonym w pkt 1.
3. Termin zakończenia realizacji Zamówienia może ulec zmianie w uzasadnionych przypadkach, określonych w pkt 6.5.2 ppkt 20 Wytycznych za zgodą Zamawiającego w formie aneksu do umowy.
4. Miejsce realizacji dostaw: obiekt wskazany przez Zamawiającego pod adresem określonym w cz. I Ogłoszenia.
V. Warunki wykonania Zamówienia
VI. Opis warunków udziału w postępowaniu przetargowym oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1) Nie podlegają, na dzień złożenia ofert, wykluczeniu z postępowania z następujących przyczyn:
a) Nie ogłoszono upadłości w stosunku do Wykonawcy, nie złożono wniosku o upadłość Wykonawcy, nie otwarto w stosunku do Wykonawcy postępowania likwidacyjnego.
b) Nie są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym w rozumieniu pkt 6.5.2 ppkt 3 Wytycznych, przez co rozumie się:
2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotu Zamówienia przez co rozumie się dostawę (liczy się termin odbioru maszyny przez kontrahenta Wykonawcy) w ciągu ostatnich 3 lat przed datą publikacji Ogłoszenia co najmniej 1 (jednej) automatycznej linii do cięcia poprzecznego i wzdłużnego blachy z kręgu wraz z automatycznym magazynem blach podobnych do Przedmiotu Zamówienia, o wartości co najmniej 200 000,00 Euro netto. Przez podobieństwo rozumie się te same funkcjonalności, które wymieniono w cz. III pkt 1 Ogłoszenia i spełnianie określonych w przedmiotowym punkcie parametrów z możliwością tolerancji w zakresie +/- 20 %.
2. Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Ogłoszeniu. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki są przez Wykonawcę spełnione.
3. Niespełnienie chociażby jednego z warunków spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy.
4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), pod warunkiem, że:
1) Upoważnią jednego spośród siebie, jako przedstawiciela pozostałych (wyznaczą pełnomocnika) do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo do pełnienia tej funkcji – wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów – powinno być dołączone do oferty – dotyczy konsorcjum.
2) Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
3) Wszelka korespondencja, zawarcie umowy oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z wyznaczonym pełnomocnikiem – dotyczy konsorcjum.
4) Oferta winna być podpisana przez każdego partnera konsorcjum/wspólnika spółki cywilnej lub przez ustanowionego pełnomocnika.
5) Ustanowiony pełnomocnik winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego partnera, na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji umowy – dotyczy konsorcjum.
6) Każdy z Wykonawców składających wspólną ofertę winien spełnić warunki określone w pkt 1 ppkt 1).
7) Warunek określony w pkt 1 ppkt 2) musi samodzielnie spełniać w przynajmniej jeden z Wykonawców składających wspólną ofertę.
8) Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
9) W przypadku wyboru oferty złożonej przez konsorcjum, członkowie konsorcjum przed podpisaniem umowy, na żądanie Zamawiającego, zobowiązani będą do przedłożenia umowy regulującej współpracę Wykonawców – członków konsorcjum.
10) Po złożeniu oferty zmiany w składzie konsorcjum nie są dopuszczalne.
VII. Informacja o oświadczeniach i dokumentach jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków przetargu
1) W zakresie warunku określonego w cz. VI pkt 1 ppkt 1) lit. a) Ogłoszenia – Zamawiający dokona samodzielnej weryfikacji na podstawie aktualnych wydruków z właściwego rejestru: KRS lub CEIDG, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w pkt 4.
2) W zakresie warunku określonego w cz. VI pkt 1 ppkt 1) lit. b) Ogłoszenia – Zamawiający dokona samodzielnej weryfikacji na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia.
3) W zakresie warunku określonego w cz. VI pkt 1 ppkt 2) Ogłoszenia – Zamawiający dokona samodzielnej weryfikacji na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia oraz referencji wystawionych przez kontrahenta Wykonawcy, które muszą obejmować co najmniej:
a) Nazwę i adres kontrahenta.
b) Odniesienie do parametrów i funkcjonalności maszyny dostarczonej kontrahentowi co najmniej w zakresie wskazanym w cz. III pkt 1 Ogłoszenia.
c) Termin odbioru linii do rozkroju wzdłużnego blachy stalowej z kręgu przez danego kontrahenta.
d) Wartość netto danej linii do rozkroju wzdłużnego blachy stalowej z kręgu.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i nie można pozyskać dokumentów wymienionych w pkt 3 ppkt 1) w sposób w nim wskazany – to Wykonawca składa do oferty ich odpowiedniki pozwalające na ocenę spełnienia warunków udziału w przetargu.
4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3 ppkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
6. Dokumenty mogą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy lub przez pełnomocnika.
7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących danego Wykonawcy są poświadczane przez tego Wykonawcę.
8. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np.: wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię).
9. Zamawiający jest uprawniony do żądania udzielenia niezbędnych wyjaśnień przez Wykonawcę względem złożonych dokumentów. Brak odpowiedzi lub udzielenie jej w sposób niewystarczający powoduje, że Zamawiający dokona ich oceny na podstawie posiadanych materiałów.
VIII. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
IX. Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie przewiduje obowiązku składania wadium.
X. Opis sposobu przygotowania oferty
3. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki i uzupełnienia do złożonych ofert pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne oświadczenie o wprowadzeniu zmian, poprawek lub uzupełnień przed terminem składania ofert. Oświadczenie o wprowadzeniu zmian, poprawek lub uzupełnień musi być złożone według takich samych zasad jak składanie ofert. Koperty oznakowane dopiskiem „ZMIANA” lub „UZUPEŁNIENIE” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian, zostaną dołączone do oferty.
4. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z przetargu poprzez złożenie pisemnego powiadomienia (wg takich samych zasad jak wprowadzanie zmian, poprawek lub uzupełnień) z napisem na zewnętrznej kopercie „WYCOFANIE”.
5. Wykonawcy zobowiązani są zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w Ogłoszeniu i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie.
6. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku Postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy (Oferenci) zobowiązują się nie podnosić jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego.
7. Niniejsze postępowanie może w każdym czasie ulec unieważnieniu, jeżeli podmiot/podmioty biorące udział w postępowaniu wpłynęły na jego wynik w sposób sprzeczny z prawem lub Wytycznymi, o których mowa w a także z innych powodów istotnych dla Zamawiającego, bez prawa do jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu ze strony Wykonawców.
8. Każdy Wykonawca może przedstawić tylko jedną ofertę.
9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
10. Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymaganych w Ogłoszeniu do złożenia przez Wykonawcę albo złożenie ich o niewłaściwej treści spowoduje odrzucenie oferty.
XI. Miejsce i termin składania ofert oraz termin ich ważności
XII. Informacja dotycząca waluty, w jakiej mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą oraz opis sposobu obliczania ceny oferty
XIII. Kryteria wyboru i sposób oceny ofert oraz udzielenie zamówienia
1. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert kierując się następującymi kryteriami (K):
2. Liczba punktów za poszczególne kryteria dla każdego urządzenia składającego się na Zamówienie zostanie zsumowana i będzie stanowić końcową cenę oferty:
P (oferta końcowa) = P(K1) + P(K2) + P(K3)
3. Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy odrębnie dla każdego urządzenia składającego się na Zamówienie, która odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w Ogłoszeniu oraz otrzyma największą liczbę punktów wyliczoną zgodnie z regułami wynikającymi z pkt 1 i 2.
XIV. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Nie dotyczy.
XV. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w niniejszym postępowaniu przetargowym
XVI. Załączniki
Integralną część Ogłoszenia stanowią wzory następujących dokumentów:
1) Formularz ofertowy Wykonawcy
3) Wzór umowy.